5/10/2012

Pensionari veterani, gata! Vi s-a închis robinetul!


Luni, 7 mai 2012, adică acum câteva zile, m-am prezentat la Direcţia Muncii pentru a cere câteva lămuriri în legătură cu cererea mea privind un tratament balnear la Govora Băi. Salariata m-a căutat pe calculator, a dat din cap şi mi-a spus aşa: “Să ştiţi că veteranii de nici un fel şi de nici o lege nu mai beneficiaţi de gratuităţi sau reduceri de bilete pentru tratament”. “Cum domnişoară,” mai întreb eu odată, “nici Legea 189/2000, nici Legea 118???” “Nici o lege,” zice dumneaei, “nici o gratuitate, toate biletele se plătesc în funcţie de pensia pe care o primeşti”.

Nu avea nici o vină salariata şi parcă-i părea rău că a trebuit să-mi dea o astfel de informaţie. Am înţeles de unde se vor restitui cei 5.5%. Nu se mai acordă bilete gratuite de tratament la veterani, iar banii îi restituim cu ţârâita, în etape, până la calendele greceşti! Ce valoare au avut banii când ni i-aţi reţinut şi ce valoare au astăzi?

Dragi veterani, purtaţi-vă cu demnitate cicatricea pe trupul dumneavoastră, cicatricea trimisă de gloanţele inamicului. Să ne purtăm cu demnitate traumele şi sechelele pricinuite de înfiorătorul bombardament din 4 aprilie 1944. Cei care am supravieţuit acestui bombardament, am fost şi suntem marcaţi de cea mai urâtă şi groaznică amintire, transformată în boală cronică, pe viaţă. Anul 1989 a venit ca o eliberare, ca o uşurare, ca o lumină dătătoare de speranţe. Cu multe eforturi şi demersuri am reuşit să obţinem şi câteva drepturi, ca o răsplată a tributului nostru, pe câmpul de luptă, pe şantierele de reconstrucţie a ţării, unde ne-au murit părinţi, soţi, fraţi şi copii.

Cum se poate ca drepturile câştigate cu atâta trudă să se anuleze? Domnilor guvernanţi şi parlamentari, gândiţi-vă că nouă ne-au rămas puţine raze însorite din apusul vieţii!... De ce răscoliţi şi liniştea noastră cea de pe urmă? De ce răsculaţi şi liniştea noastră cea de pe urmă? De ce speranţele noastre se transformă în deşertăciune? Nu zdrobiţi patriotismul din noi? De ce ne ştirbiţi demnitatea? Noi nu cerşim nimic, nu vrem să fim umiliţi şi priviţi cu milă de către tineret! Nu ne mutilaţi sufletele! Redaţi-ne demnitatea de care avem atâta nevoie. Respectaţi-ne drepturile cucerite şi aprobate de lege! (Legea 189, Legea 118).

Nici un guvern nu a ajutat pensionarii aşa cum se cuvenea! Să nu uităm că grupele I şi a II-a de muncă nu au fost respectate, pensii sunt mici şi umilitoare! Care este răsplata noastră, a celor ce am muncit şi ne-am jertfit pentru această ţară? Redaţi-ne drepturile prevăzute de lege cu privire la tratamente balneologice! Aplecaţi-vă capetele şi sufletele mai mult şi asupra noastră. Vă implor în numele pensionarilor veterani!


Publicat în Viaţa Vâlcii, 9 mai 2012

No comments:

Post a Comment